DİLİMİZİNZENGİNLİKLERİPROJESİ
"GönülÇalab'ınTahtı:AçıklamalıYunusEmreSözlüğü"
ORTAOKULLAR ARASI EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI ŞARTNAMESİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DİLİMİZİNZENGİNLİKLERİPROJESİ
"GönülÇalab'ınTahtı:AçıklamalıYunusEmreSözlüğü"ORTAOKULLAR ARASI EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI ŞARTNAMESİ
Madde-1
AMAÇ:Bir dilde sözlerin bütünü; “söz hazinesi, söz dağarcığı, kelime hazinesi, kelime kadrosu vokabüler”olarak tanımlanan söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması, buna bağlı olarak da dili iyi kullanması ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.
KONU: Dilimizin Zenginlikleri Projesi Eylem Planı Ortaöğretim Kademesi , Aralık Ayı Etkinlikleri Kapsamında Öğrencilerin "Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğünden Seçilecek En Az Üç Kelimenin Yer Alacağı Anlamlı Bir Cümle Ve Afiş Oluşturması Beklenmektedir.
Madde-2
YarışmanınhedefkitlesiMillîEğitimBakanlığınabağlıresmî/özeleğitimöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan ortaokul öğrencileri.
"GönülÇalab'ınTahtı:AçıklamalıYunusEmreSözlüğü" ENİYİCÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI KATILIM AŞAMA VE ŞARTLARI
Madde–3
1. Yarışmayailimizgeneliresmiveözelortaokulöğrencilerikatılabilir.
2. Öğrenciler yarışmayayalnızca1CümleVeAfişilekatılabilir.
3. "GönülÇalab'ınTahtı:AçıklamalıYunusEmreSözlüğüöğrencilerlepaylaşılır.
4. ÖğrencilerdenYunus Emre sözlüğünden seçilecek en az üçkelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve afiş oluşturması istenir.
5. Afişler35x 50ebadındakiresim kâğıdınayazılmalıdır.
6. Afişlerinkelimesayısı3-12kelimearasındaolmalıdır.12kelimedendahauzuncümlelerödül alamazlar. mesajlar net anlaşılır şekilde verilmelidir.
7. Afişlerinhiçbir bölümündereklamiçerikliveya birsponsora aitolabilecek logo ve herhangi bir markayı temsil edebilecek görsel veya yazılı içerik kullanılmamalıdır.
8. Hersınıfiçinsınıfın eniyicümlesi/afişi seçilir.
7. Sınıflarıneniyicümleleriarasındanokulun eniyi cümlesi/afişi seçilir.
8. Okulların en iyi cümleleri ilçe millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilçenin en iyi cümlesi/afişi seçilir.
8. İlçelerin en iyi cümlesi/afişi il millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilin en iyi cümlesi/afişi seçilir.
9. Herilçekendiokullarıarasındayarışmayıdüzenleyecek,okulkomisyonlarıokulbirincilerini seçerek ilçe yarışmasına göndereceklerdir. İlçelerde, ilçe komisyonu ilçe birincilerini seçerek, ilçe birincilerini il yarışmasına göndereceklerdir. İl yarışmasında dereceye giren eserler ödüllendirilecektir.
10. Afişlerinarkakapakiçsayfasınaöğrencininadı-soyadı,okuluveilçesi yazılacaktır.
Madde–4
Cümle/AfişDeğerlendirmeKriterleri |
Puan Derecesi (En Fazla) |
Temayauygunluk |
30 |
Yaratıcılıkveözgünlük |
40 |
Teknikkullanımıvesanatsaldeğer |
30 |
TOPLAM |
100 |
Madde–5
1. OrtaokulveLisekategorileriayrıayrıdeğerlendirilecektir.
2. Yarışmaya katılan eserler; ilçelerde İlçe Eser İnceleme Komisyonu tarafından değerlendirilecektir.
3. İl Eser İnceleme Komisyonu tarafından yapılacak değerlendirme sonucunda il birincisi eser belirlenecektir.
Madde–6
1. İlçelerdedereceyegirenilk3öğrencininödülüİlçeMilliEğitimMüdürlüğütarafından verilecektir.
2. İlEserİncelemeKomisyonutarafındanyapılacakdeğerlendirmesonucundailbirincisiolan öğrencinin ödülü İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından verilecektir.
Madde–7
1- TanıtımveDuyuru:11/12/2024
2- Eserlerinseçilmesive İlçeMilliEğitimMüdürlüğüneTeslimTarihi:23/12/2024
4- İlçebirincilerininseçilmesi:26/12/2024
5- İlçedenseçilensözlüğünİlMiliEğitimMüdürlüğüneTeslimi:30/12/2024
6- İlbirincisininseçilmesi:03/01 /2025